Nový silniční zákon,

asi lobby železnic:-)Nejsem moc ukázněný řidič, jezdím rychle a bez pásů, občas za jízdy i telefonuju, ale pokud jde o ty body, vadí mi jen pokud jde o parkování, protože parkování je v našem městě bolavý problém. Třeba u nás v ulici není prakticky možné v pracovním týdnu zaparkovat vůbec, 2 velké činžovní domy plné firem sice mají své podzemní garáže, místa v nich ale pronajímají za 5.000,- měsíčně, vjezdem do garáží zabírají zhruba 3 parkovací místa a další 3 si zaplatily, celkem za 120 tisíc na rok, to se vyplatí, když z 3 podzemních mají roční příjem 180 tisíc. Ostatní zaměstnanci parkují tak jako my obyvatelé, loví parkovací místa.
Na co jsem se z toho zákona opravdu těšila, byl zákaz pro kamiony předjíždět se na dálnicích s dvěma jízdními pruhy. No bohužel, pání senátoři nás o tenhle zážitek připravili a přidali další hrůzu, kamiony smí na dálnice nově i v průběhu celých vákendů /doposud to bylo jen v neděli dopoledne, vezly-li kazící se náklady/.
Zákon má ale i jiné perly, kterých si nevšimi ani poslanci, ani senátoři, ale dokonce ani obezřetný pan prezident! Tak třeba, za ze skla neodstraněnou starou dálniční známku můžete dostat pokutu až 50.000,-Kč, za jízdu bez aktuální dálniční známky pak pokutu až do výše 500.000,-Kč. Jak roztomilé, 50 nezaplatíte ani když budete řídit vozidlo bez technické bez řidičáku s 5ti promilemi alkoholu v krvi.

Příspěvek byl publikován v rubrice Žhavé téma a jeho autorem je Modona. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

18 komentářů u „Nový silniční zákon,

  1. to jo, to poskytuješ, ale na jiném místě z tvé řeči vyplývá, že tím že jsou nájmy regulované, tak ten příspěvek na rohlíky poskytuješ vlastně jaksi NEDOBROVOLNĚ :o)

  2. buď objektivní: vůbec nejde o to kdo co tehdy udělal a kdo ne, ale jde o to, že když si někdo přečte cos napsala, a nebude vědět, jak jsi k tomu přišla, přijdou mu tvá slova „o rozpouštění nákladů do sociálních dávek“ dost asociální. I dnes se najdou rodiny, které třeba nemají na zakoupení auta, ale přesto ze svých daní odvádějí státu peníze na výstavbu a údržbu silniční infrastruktury, mohou to být rodiny, které po většinu roku nevytáhnou paty ze svého městečka, vesnice, a pro které jet autobudem a nebo vlakem je svátkem. Je spravedlivé tohle? Vůbec nezáleží na tom, co o tom já vím, to je vedlejší.

  3. A navíc tím, že jsem podle zákona i podle nezákona povinna regulované nájmy vybírat, poskytuju metráky rohlíků měsíčně nejen lidem pro které je 50 haléřů mnoho,ale taky lidem, kteří pobírají v práci mzdy 50-100 tisíc měsíčně.

  4. Paa jenže já toněco na čem se dá vyělávat ani nedostala, ani nezdědila, ani nerestituovala, já to koupila a celé na dluh a celé jsem to z prodeje části zaplatila a to mohl udělat každý, kybych to neudělala, byl by i pro mne rohlík třeba problém,protože já už jsem 4 roky bez práce a Ty tohle všechno dobře víš, jak to, že jsem bez práce, tedy myslím zaměstnání,kde by mi každý měsíc někdo dal výplatu,tak to, že jsem tamTO koupila a proto promiň, ale Tvá poznámka o rozlišovací schopnosti mi příjde, ehm……..

  5. když říkám že jedno není dobré, ještě tím netvrdím, že automaticky je dobré to druhé, třeba výše spotřební daně u benzínu a nafty se mi taky nelíbí, jenže ne každý Mo je vlastníkem čehosi, co by mu mohlo ročně mohlo vynášet víc jak půl melounu, a pro někoho jiného je i těch 50 haléřů za rohlík víc dost špatná zpráva, ale možná že je to pod tvou rozlišovací schopnost :o)))

  6. Mě státokrade na regulovaném nájemném zhruba o 50 tisíc měsíčně, takže o 600 tisíc ročně, jestli zaplatím za rohlík o 50 halířů víc, tak z toho už se nepřeskočím.

  7. Lepší než do jiných cen rozpouštět náklady na zvýšené sociální a mateřské dávky, pastelky a podobné kraviny.

  8. výsledek bude ten, že se přeprava nákladů na železnici stejně nedostane, a jen se zvýší cena všeho zboží, protože bude nutné do něj rozpustit zvýšené náklady autodopravců.

  9. Nemyslím, že je jednouché´přeonačit dopravu na dráhy,když byla zrušena většina překladišť. Tohle není jednoduchí řešení,ale zdá se být logické:-)

  10. da da, Bursik skazal… :o))) Mo., neříkej mi, že se ti líbí lidi kteří mají pro všechno jednoduchá vysvětlení a řešení???? To by ses sakra musela změnit :o))))

  11. Říká Bursík, že zásobovat se má pomocí železnic a že fakt, že se unásvšechno vozí kamionama a náklaďákama je způsoben tím, že je to vlastně zadarmo, tedy bez mýtného a i pokud to bude s mýtným, tak to mýtné 4.50 za km po D a 2.30po silnicích 1.třídy, bude pořád nejlevnější v Evropě a proto prý to tykamiony berou všechno tady tudy.

  12. No tak konkétně třeba v Německu a Rakousku ty kamiony zákaz jízdy o víkendech mají a to od pátku odpoledne, do neděle večer a taky se ti nestane, že bys tam nějaký kamion zahlíd:-)No a pokud jde o ty obchody u nás, no jasně, co by 90% národa dělalo,kdyby jim o víkendech pozavírali supermerkada:-)))

  13. Vyjmenovat to nedokážu. Nicméně když by přes víkend v okolních státech jezdit nemohly, tak odpadne problém s tranzitem u nás. Republiku přejedeš za pár hodin a že by se jim chtělo bivakovat další den na hranicích…Nicméně jestli tady zavedou zavírání obchodů o víkendu, v nočních hodinách, apod., tak budu hlasitě prostestovat. Osobně chodím nejčastěji nakupovat mezi 22-0:00, kdy bývá v obchodech volněji. A to, že nějaká kráva poslankyně usoudí, že by ta pokladní raději byla doma… Prd doma. Když by chtěla být doma, tak se dobrovolně nepřihlásí do práce.

  14. Tak mi cat vyjmenuj Evropské státy, kde kamiony smí na dálnice přes víkend! Já vím, obchody tam mají o vikendech zavřeno……….

  15. Nový silniční zákon je paskvil, s tím souhlasím. Stať o DZ mě dostala, 100 tis když člověk zapomene vyplnit kolonku RZ mi přijde docela dost. A ne že by se mi to letos nestalo, známka najednou byla na skle a jen jsem koukal do prázdného místa pro mojí značku :o))Nicméné se zrušením stati o kamionech celkem souhlasím. Protože pokud by tam zároveň nezakázali Avie (to by byla lahoda), tak ostatní mastodonti svými kolosy zcela ochromí pravý pruh. Prostě vozit věci potřebujeme a dělat akce tohoto typu nic nepřinese. Kamiony jezdit budou. A povolení průjezdu o víkendu je sice nemilé, ale na druhou stranu se jejich počet rozloží. Mám pocit, že trvale málo je lepší, než krátkodobě moc :o) V tom se senátory souhlasím. Vyhnusit tranzit můžeme jedině a pouze radikálním zdražením, které se chystá v podobě elektronického mýtného. A když už jsme u toho. To, že po vstupu do EU se kamionová doprava zvýší bylo jasné z mnoha provedených analýz. Jenom ty sociální paka to zjistili, až když nám pod stodolami na kolách začaly padat silnice a páni poslanci v noci nadskakovat.

Napsat komentář: catana Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *